VERSCHRIKKELIJK! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van brankoloes - WaarBenJij.nu VERSCHRIKKELIJK! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van brankoloes - WaarBenJij.nu

VERSCHRIKKELIJK!

Door: Webmaster

11 December 2005 | Thailand, Bangkok

BANGKOK, 10 DEC. Bangkok, tsjezus, het is hier verschrikkelijk! Het is verschrikkelijk warm, 32 graden. Het lawaai is verschrikkelijk en de smog die de stad als een warme, klamme deken bedekt is, nou ja, nog erger. Maar wat is onze taxichauffeur, mister Horn (dit is fonetisch waarschijnlijk juist, maar het kan ook Wong, Hoan of Hon zijn), een verschrikkelijk grappige man.

Voor een euro of zes (hij zette in op het dubbele maar gaat uiteindelijk schaterlachend akkoord met ons bod: "you funny man" ) is hij bereid ons van vliegveld naar hotel te vervoeren. Hij waarschuwt vast voor een 'verschrikkelijke' rit van veertig minuten. Wij, duffe konijnen na een reistijd van ongeveer 32 uur, vinden alles goed.

Mr. Horn vindt ons een opmerkelijk koppel. Zo'n bruine jongen met een lief, klein blond meisje, dat valt nogal op. Dat hadden we vrijdag, tijdens de stop-over in Amman, ook al gemerkt. "Where are you from?", vroeg Saleh Obaidat, de verkoper achter de toonbank van World News Cafe en rekende vervolgens acht dollar voor een klein flesje jus d'orange en een liter water. Even verderop bij een stand van Pizza Hut stelde eerst Mohammed (uit Jeruzalem, sinds 1982 woont hij in Amman), daarna Ali uit Amman en weer een Mohammed (hij is Egyptenaar en probeert het wereldrecord 'ferme handdrukken geven' te verbeteren) diezelfde vraag.

En nu mister Horn weer. "Where are you from?" In de achteruitkijkspiegel eisen zijn pretoogjes een antwoord. Ik leg hem uit dat ik uit Nederland kom, maar in Indonesie ben geboren. Geadopteerd, probeer ik. "Ah, adopted. But you are not from Holland?" Mr. Horn is duidelijk de kluts kwijt. Dat kan komen doordat zijn airco het heeft begeven en de temperatuur in zijn geel-groene taxi rap oploopt tot sauna-achtige waarden.

"You, also adopted?" Hij richt zich tot Loes. Ja, uit Nieuw Zeeland, grappen wij. "Ah, kiwi! You kiwi!" Mr. Horn slalomt van links naar rechts op de zesbaansweg van vliegveld Don Muang naar het stadscentrum. Veertig minuten wordt een uur. Wij laten het zo. Te moe. Ook mr. Horn ("ik werk zeven dagen per week, 360 dagen per jaar, 12 uur per dag. No money, no honey" ) valt stil.

We checken snel in, kleden ons om en gaan op zoek naar eten. In Lumphini Park wordt gejogd in de duisternis, verliefde koppeltjes zitten aan het water en een verdwaalde fietser rijdt bijna een hond omver. Deze stad leeft! Wij eten (inderdaad, erg goedkoop) bij een trendy noodles-tentje aan Th Silom. Op de twaalfde verdieping van hotel Mandarin komen we eindelijk tot rust, maar achter het raam houdt het geroezemoes van het verschrikkelijk fascinerende Bangkok nooit op. (BE/LO)

• 11 December 2005 - 09:56

Flier:

He reizigers!
    Goed om van jullie te horen! Have fun!

• 11 December 2005 - 10:37

Basje:

Lief blond meisje???

• 11 December 2005 - 13:05

Anke:

Als Stijn zijn paspoort nog vindt, vliegen wij vanavond naar Bangkok. We zijn heel benieuwd. Tot morgen! (of zoiets, ik weet niet precies hoe het zit met tijdverschil...)

• 11 December 2005 - 14:01

Sonja:

Verschrikkelijk leuk om jullie avonturen te kunnen volgen. Ik verheug mij nu al op meer van zulke verhalen;) Geniet en veel plezier met de mister Horns.

• 11 December 2005 - 16:58

Fam. Vlassak:

Zo'n eerste bericht vraagt/eist een reactie.
    Have fun, wij volgen jullie.
    Anneke, Henk, Ties, Jans & Sara

• 11 December 2005 - 17:24

Ton:

in een restaurant stond een kok
    met openmond te gapen naar Loes
    zijn kin viel bijna in de wok

dat staren op die blonde lok
    genoeg, Branko keek boos
    zo, ben je nu bang kok

• 11 December 2005 - 17:38

Mariette En Hans:

Hartstikke leuk dat jullie het zo verschrikkelijk hebben daar in Bangkok. Vandaag ook nog de bange kok uitgehangen omdat het bijna mis ging in de keuken.....VERSCHRIKKELIJK
    Oma op bezoek geweest...
    Groetjes van Rick en Kim,Pina en Frodo.
    Hans en Mariette.

• 11 December 2005 - 22:44

Lippy En Martien:

Wat een reis....leuk dat wij alles kunnen volgen.Veel plezier en heel veel groetjes.
    Ook van de lekker weer genieten, hier is iets kouder... dag

• 12 December 2005 - 10:00

Floortje:

Super leuk dat we jullie nog even gedag hebben kunnen zeggen!!!

Ik wacht vol spanning op de foto met t-shirts.

• 12 December 2005 - 12:06

Rick En Kim:

Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen in Bangkok, we zijn benieuwd naar jullie avonturen en mocht je Mr Horn nog tegenkomen, doe hem dan maar de groetjes ;)

• 12 December 2005 - 21:30

Marina En Kiki:

Hey luijkes,

Gelukkig is de reis goot verloupe. Let mer goot op dat klein bloond meitske en geneet dervaan!!!!!
    Veer wachte met plezeer op de volgende neuijtsbreef.

Dikke poen X

• 13 December 2005 - 07:18

Tim En Floor:

Waanzinnig he, al die eerste indrukken! Ik ben ondertussen al ietsje meer gewend, maar natuurlijk zijn er iedere dag nog honderden dingen om je over te verbazen.

Wij zitten nu in Ho Chi Minh en vertrekken vanavond met de nachtbus naar Na Thrang; een stuk van 480 km. waar we 10 uur over doen. In Na Thrang pakken we meteen de aansluitende bus naar Hoi An, nog eens 14 uur in de bus... Moeilijk, al die keuzes die je zo onderweg moet maken! Maar het is het allemaal waard. Zeker hier in Vietnam, dit land heeft echt mijn hart gestolen.

Enjoy!!

• 13 December 2005 - 11:03

Saskia:

Hallo wereldreizigers. Wat is dit leuk zeg, zo kan ik met jaloezie, jullie reis volgen vanuit maastricht!! Veel plezier, groetjes

• 13 December 2005 - 17:02

Mark En Mirella:

Hoi vakantiegangers,

Wij wensen jullie natuurlijk ook een ontzettende leuke vakantie en we volgen jullie natuurlijk ook via het world wide web

Gr. Mark & Mirella

• 14 December 2005 - 16:04

Lenneke:

Stijn zijn paspoort nog gevonden? Hoop dat jullie het gezellig hebben met z'n vieren!! Leuk om alles te kunnen volgen. Lichtelijke jaloezie steekt echter wel de kop op natuurlijk :)

• 14 December 2005 - 16:04

Lenneke:

• 16 December 2005 - 10:02

Johan:

Ik zit liever in Ho Chi Minh met zijn smog en mooie meisjes in bao-dais dan in de fucking regen in Maastricht... Hebben jullie al PHO gegeten?

• 16 December 2005 - 15:16

Miel, Janneke En Janne:

Lieve allebei,
    Leuk om even te lezen hoe jullie het hebben. Geniet ervan samen en we volgen jullie.

• 20 December 2005 - 15:01

Da Kantonie:

He Branko!
    Je bent gewoon naar de kapper geweest ;)