VERGRENDELEN! - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van brankoloes - WaarBenJij.nu VERGRENDELEN! - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van brankoloes - WaarBenJij.nu

VERGRENDELEN!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

04 December 2005 | Nederland, Maastricht

MAASTRICHT, 4 DEC. Van vrienden, ja, daar mag je het wel een beetje van verwachten. Dat de familie zo meeleeft, ach, dat is bijna vanzelfsprekend. Dat hebben we ooit zo met elkaar afgesproken in het grote ‘wij zijn familie, dus doen we lief tegen elkaar’ regeltjesboek. En dat collega’s nog oneindig veel aardiger blijken te zijn dan in mijn stoutste dromen gedroomd… Allemaal geweldig, echt waar.

Maar dat een wildvreemde apothekersassistente ons nu ook een mooie vakantie wenst, goh, dat had ik niet gedacht. Ze mag eigenlijk geen (lege) spuitjes meegeven, maar ze snapt best dat je in een smerig en krakkemikkig ziekenhuis in de rimboe van Thailand of India niet zit te wachten op een arts (nou ja, dat hoop je dan maar…) zonder handschoenen die met een grote glimlach een spuit, die zojuist nog de kont van een andere patiënt heeft beroerd, in welk lichaamsdeel dan ook zet. Dan kun je hem maar beter een eigen, steriel alternatief aanbieden.

Dus geeft ze ons met haar liefste glimlach vier spuiten mee. “Gratis, service van het huis.” Ze doet er ook nog twee lege flesjes bij. Voor desinfecterende handzeep of iets anders, kijk maar. Mijn hart jubelt. De mens is goed! Nu weet ik het zeker. Even daarvoor had de mevrouw van de drogist ons immers óók al veel plezier gewenst. “Geniet ervan hè”, riep ze nog, terwijl wij – stomverbaasd over zoveel hartelijkheid – bijna een fietsenrek omver schopten.

En dan te bedenken dat we over vijf dagen naar een gebied vertrekken waar de bevolking – zo zeggen de mensen die het kunnen weten omdat ze er geweest zijn – nóg aardiger zijn. Ik heb daarom nog maar vier extra cijferslotjes gekocht om onze rugzakken te vergrendelen… (BE)

  • 04 December 2005 - 10:32

    Wim:

    Blijf zo optimistisch maar blijf vooral in deze stijl jullie verslag doen. Het leest zo heerlijk weg!

  • 04 December 2005 - 10:33

    Wim:

    Blijf zo optimistisch maar blijf vooral in deze stijl jullie verslag doen. Het leest zo heerlijk weg!

  • 04 December 2005 - 12:59

    Ma:

    Geef me de naam van die apotheker en ik ga dat meisje persoonlijk bedanken. Het begint nu echt realiteit te worden dat jullie vrijdag vertrekken. Ik heb het steeds maar weggestopt want het duurde toch nog zal lang voor het december werd. Maar het grote avontuur gaat nu beginnen en als ik bovenstaande lees begint het al goed. Tot schrijfs. Ma

  • 05 December 2005 - 09:08

    Mascha& Mirko:

    Wauw, wauw wauw wauw....de laatste dagen van afwachten. Slapeloze nachten met "zou het wel zo leuk worden als ik hoopte, zal het wel goed gaan en, wat zullen we alemaal mee gaan maken?!"
    Nou, ga.. geniet en onthoudt want dit is once in a lifetime en dat moet je in jezelf opnemen tot op de laatste seconde. Het zal heel spannend, opwindend en ontzettend gaaf worden dus geniet geniet geniet!!!!!!
    groetjes Mascha

  • 05 December 2005 - 09:27

    Floor:

    En de mensen de er NU zijn kunnen het ook beamen: de mensen zijn fantastisch in Thailand! Niet allemaal hoor, de taxichauffeur rijdt rustig 3 overbodige rondjes om wat extra baht op de teller te krijgen... maar dat hoort er bij! We hebben al veel indrukken ogedaan. Na een paar dagen Koh Samet zitten we nu in Bangkok (yeiii snel internet!), morgen vetrekken we naar Cambodja. De koning is jarig vandaag, en dat betekent optochten en veel vlaggetjes! En groot vuurwerk vanavond...
    Succes met de laatste voorbereidingen!! Heel veel liefs van Floor (&Tim)

  • 05 December 2005 - 14:50

    Kiki:

    Hey leef luij,

    Ut aoftelle is noe ech begonne! Wat zalle veer uuch ontzettend goon misse. Iech hoop tot geer unne hiele leuke en onvergetelikke vekansie hub! Let goot op elkaar en nogmaols unne gooije reis.
    Verheug miech noe al op de leuke verhaole die iech heij trouw zal leze.
    Dikke poen vaan Kiki (en Ginne)

  • 05 December 2005 - 19:01

    Noonk Marino:

    Geef miech de naom vaan de assistente en iech gaon met häör e pelske drinke. Iech offer miech weer op veur de femilie!!
    Es geer miene fiets tege komp in Benjin, daan bring 'm ezzebleef met trök. Neet te väöl ries ete, haw uuch gezoond en iech zal uuch vollege.

  • 05 December 2005 - 21:00

    Ma:

    Vandaag heb ik al een grote troost. Sint kwam in het gesticht op bezoek (vader van Aafke) en had voor mij een kado meegebracht. Hij vond dat ik een moeilijke tijd tegemoet ging en had een hele lieve knuffel bij zich. Staatnu ook op mijn buro. Is tocht wel het melden waard. liefs ma

  • 05 December 2005 - 21:34

    Flier:

    Nou, heb vanavond mijn squashdoop met Schenkel gehad. En dat was ff wennen... voor hem. Zo weinig tegenstand is hij niet gewend. Maarre, ik ga hem de komende vier maanden zo ontzettend afmatten dat hij helemaal in topshape is als jij het stokje weer van mij gaat overnemen. Nog bedankt he, voor de foute Sinterklaas. Nu zal ik nog vaker aan jullie denken. Succes met de laatste voorbereidingen! X

  • 06 December 2005 - 09:39

    Roy:

    Raak even in verwarring door die BE. Bart Ebisch. Maar neen. Het is de schrijfstijl van Brankootje. Veel plezier met z'n tweetjes. Ga zeker lezen hoe het allemaal uit gaat pakken. Of je die spuiten nog nodig hebt gehad. Wel een beetje eng zó'n avontuur of niet?

  • 06 December 2005 - 13:30

    Floortje:

    Heel ontzettend veel plezier daar! Het zal zeker weten fantastisch worden; ik ben jaloers op jullie.

    Lieve Loes, ik zal onze belletjes, lunches en etentjes missen, maar ik houd je van alle perikelen op de hoogte ;)

    Dikke kus Flo

  • 07 December 2005 - 08:58

    Sjols:

    Zeet geer al terruk !!!

  • 08 December 2005 - 13:59

    Rick En Kim:

    Heel veel plezier de komende maanden, en ik ben benieuwd naar alle verhalen van jullie. En als ik zo de eerste tekst lees hierboven, dan wordt het leuk en ontspannend lezen :)
    Heel veel groetjes en liefs van Rick en Kim

  • 08 December 2005 - 14:15

    Bèr:

    weg uit dierenland op naar de groente-afdeling, met andere woorden:eindelijk weg uit dit kikkerland, op naar de bananenrepublieken.
    Veel plezier

  • 08 December 2005 - 18:47

    Sanja&Rieneke:

    Leeve Branko en Loes!

    't binkelink momint is bijnao aongebroke...., morrege is 't zoe wiet!! ich hoop dat ger une te gekke tied tegemoot gaot! Zeet estebleef veurziechtig....., mer geneet veural!
    ich zal uuch vollege..., dikke poen vaan de benjamin vaan de femilie.... en tant Rieneke!

  • 09 December 2005 - 21:17

    Ma:

    vandaog unne kloote daag veur miech, mer veur euch unne spannende daag veul leefs en genieten mer de was weurt toch gedaon ma

  • 10 December 2005 - 15:35

    Berrie En Sabrine:

    heel veel plezier de komende maanden en hopelijk komen jullie overal op jullie pad aardige en behulpzame mensen tegen.Wij zullen jullie avonturen volgen!

  • 10 December 2005 - 15:38

    Tante Helene:

    Ik wens jullie een fijne vakantie,bekijk alles goed,maar kom bovenal heelhuids terug
    we zullen jullie verhalen volgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maastricht

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 20500

Voorgaande reizen:

09 December 2005 - 08 April 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: